X

Lütfen Para Birimi Seçiniz

Türk Lirası $ US Dollar Euro
X

Lütfen Para Birimi Seçiniz

Türk Lirası $ US Dollar Euro

Bölüm 9: Aramada yükselen sektörler

AnasayfaYazılarGoogle SEOBölüm 9: Aramada yükselen sektörler

Arama, geleneksel sonuçlar sayfasının çok ötesine geçti. Search Engine Land'deki Yeni SEO Faktörleri Periyodik Tablosu, aramada ortaya çıkan dikeylere bir bakış. Ses, görüntü, yerel ve video arama teklifleri, kullanıcılara bilgileri tercih ettikleri şekilde bulma seçenekleri sunar.

Ortaya çıkan bu sektörler, tamamen farklı bir SEO becerileri seti gerektirmez - bu kılavuzdan öğrendiğiniz temel tekniklerin çoğu, sektörler arasında uygulanabilir. Ancak, dikkate almanız gereken benzersiz özellikler ve nüanslar vardır.

Fil: Ses

Google Asistan, Siri ve Alexa gibi dijital asistanlar, mobil cihazlara, arabalara, giyilebilir cihazlara ve akıllı ev cihazlarına girdi. 

Search Engine Land'den Greg Sterling, "İki düşünce okulu var" diyor. “Birincisi, en iyi SEO uygulamalarını yapmanız ve verilerinizi Google'a getirmeniz ve [yapılandırılmış verilerle] işaretlemeniz ve sonuçların icabına bakmanızdır. Yani, biri yerel bir kafe ya da dişçi ya da her neyse, her şeyi arka uçta yaptıysanız, ortaya çıkacaksınız. "Diğer insanlar, 'Öne çıkan snippet için gerçekten optimize etmeniz gerekiyor - kullanıcıların bir sorgu yazarken sorguyu konuşurken sesle nasıl farklı şekilde formüle edebileceğini düşünmeniz gerekiyor.

Sterling, "Geleneksel bilgelik, dilbilgisi açısından tutarlı olmayabilecek daha yoğun bir anahtar kelime grubunun aksine, sesli sorguların daha uzun olduğu, bir soru biçiminde olduklarıdır" diye ekliyor. “Yani, bu konuda biraz farklı bir düşünce var ve bazı insanlar, 'Peki, arama günlüklerinize bakın, insanların farklı medya kanallarında size sorduğu türden sorulara bakın ve bunu web sitenizde içeriğe dönüştürün. SSS'ler oluşturun, insanların soracağı ortak soruları yansıtan içerik sayfaları oluşturun ve ardından, insanlar bunları klavye veya ses aracılığıyla sorduğunda sıralamaya gireceksiniz.'”

[Profesyonel İpucu]

Amazon ortamında buna Alexa Becerisi denir; Google ortamında buna Actions on Google uygulaması denir. Actions on Google uygulaması, her türlü farklı şeyi geliştirmenize olanak tanır. Genel olarak konuşursak, çoğu insan - ve çoğu insan için bu doğrudur - uygulamanın yalnızca kullanıcı onu çağırmayı bilirse yararlı olacağına inanır. Ancak, dialogflow.com üzerinden çalışan Actions on Google uygulama arayüzü ile örtük sorguları etkinleştirebilirsiniz; bu, Google'ın uygulamanızdan gelen yanıtları uygulamanızdan habersiz olan kullanıcılara bile sunmasına olanak tanır. Diyelim ki konut fiyatları ile ilgili bir uygulamanız var, “Boston'da ortalama konut fiyatı nedir?” Kullanıcı uygulamanızı çağırmamış olsa bile, Google cevabı uygulamanızdan alıp sunabilir, böylece SEO gibi olur. –Eric Enge, genel müdür, Perficient.

Sesli aramayı optimize etme konusunda daha fazla kaynak için Google: Sesli Arama ve Arama Özellikleri: Sesle Arama bölümlerimize yer işareti koyun.

Resim: Resim

Search Engine Land'den Barry Schwartz , Google arama sonuçları sayfasında görsellerin artan önemini anlatan bir makalede , "Google, SEO'ların son birkaç aydır görsel aramaya biraz daha fazla odaklanması gerektiğini ima ediyor" dedi . 

Organik listelerin üzerinde görünen bir görsel kutusu ve kullanıcıları görseli barındıran sayfaya yönlendiren görsel arama önizlemeleri ile görsel optimizasyonu, SEO rejiminizin düzenli bir bileşeni olmalıdır.  

[Profesyonel İpucu]

"Orijinal görseller kullanmak, alternatif metin, görselin altında açıklayıcı iyi bir komşu metne sahip olmak, görselin ilgili bir sayfada ve ilgili bir sitede bulunması - tüm bunlar görsel arama için sıralama faktörlerimizdir." –Eric Enge, genel müdür, Perficient.

Ayrıca, görsellerin kullanıcı deneyimi üzerindeki etkisini de göz önünde bulundurun. Kullanıcıların beklediği kaliteden ödün vermeden dosya boyutunuzu olabildiğince küçültmeye çalışın; bu, yükleme sürelerinizi kontrol altında tutmanıza yardımcı olacaktır. Resimleriniz ekranın altında da görünüyorsa , kullanıcıların içeriğinizle etkileşime geçmeden önce tüm resimlerinizin yüklenmesini beklemek zorunda kalmamaları için geç yükleme uygulamayı düşünün .

Ayrıca, arama motorlarının resimlerinizi indeksleyebilmesi için standart resimler için JPEG ve PNG, vektör grafikleri için SVG ve basit animasyonlar için GIF gibi yaygın dosya formatlarına bağlı kalmak isteyeceksiniz. Arama motorlarına daha fazla bilgi vermek için görüntüleri yapılandırılmış verilerle bile işaretleyebilirsiniz .

Daha fazlası için bakınız:

  • İşte SEO için görüntü optimizasyonu hakkında bilmeniz gerekenler
  • SEO: Görsel Arama
  • Google görüntüleri

Yer: Yerel

Çevrimiçi görünürlüğün çevrimdışı yaya trafiğini ve fiziksel lokasyonlardaki alışverişleri artırabileceğini biliyoruz. Aramada yerel görünürlük için optimizasyon her zamankinden daha önemli. 

Search Engine Land Katkıda Bulunan Editör Greg Sterling, “Yerel aramanın öncelikle Google, ardından Yelp ve Facebook ve belki de bir dikey hakkında olduğunu söyleyebilirsiniz” diyor. "Yani, eğer misafirperverlikte, restoranlarda ya da özel bir alandaysanız, o zaman genellikle insanların bilgi bulmak için kullanacağı bir rehber sitesi veya birkaç site olacaktır - TripAdvisor bariz bir tanesidir - bilgi bulmak için."

Google My Business platformu, özellikler eklemeye devam ediyor. Girişinizi talep etmek ve optimize etmek, Google Arama ve Haritalar'daki varlığınızı oluşturmanıza yardımcı olacaktır. Yerel bir sıralama faktörü olan işletme bilgilerinizi güncelleyebilir, fotoğraf yükleyebilir ve incelemeleri yönetebilirsiniz. 

Yelp'te (veya sektörünüzle en alakalı dizin sitesinde) yer almak, trafiği doğrudan kapınıza çekebilir. “Ancak, bir Google SEO perspektifinden, Yelp ve diğer dizinler üzerine inşa edilmek istemenizin nedeni, sıralamada olacaklarıdır - çoğu durumda kendi web sitenizi geride bırakacaklar ve avantajlarından yararlanacaklar. bu etki alanlarının sahip olduğu yetki, "diyor Sterling.

Amazon Alexa ekosistemi içinde, Amazon birden fazla kaynaktan veri alıyor, yerel veri ana kaynaklarından biri Yext'tir, ancak başka kaynakları da vardır. Yelp bir başkadır. Bunu akılda tutarak, Sterling, Alexa cihazlarında keşfedilebilir olmak için verilerinizin bir dereceye kadar Yelp'te ve Yext'te olduğundan emin olmanız gerektiğini söylüyor.

Sterling, Google Home'da ve ayrıca akıllı telefonlar için Asistan'da, bir hizmet uzmanıysanız, yalnızca Google Garantili rozetiniz varsa veya yetkili ortaklarından biri aracılığıyla geliyorsanız sizi öne çıkaracaklarını söylüyor.

[Profesyonel İpucu]

"Şimdiye kadar, Google Post'ta kullanılan içeriğin sıralama üzerinde herhangi bir etkisi olduğunu bulamadık, (örneğin: "köpek ısırıkları" hakkında paylaşım yapmak, "köpek ısırığı avukatı" için daha üst sıralarda yer almanızı sağlamaz) bu yüzden odaklanmanızı öneririm Halihazırda sıraladığınız anahtar kelimelerle ilgili gönderileriniz, tıklama oranınızı artırabilir” – Joy Hawkins, Yerel Arama Forumu ve Sterling Sky Inc sahibi .

Daha fazlası için bakınız:

  • SEO: Yerel
  • Google: Haritalar ve Yerel
  • İki büyük araştırma bize yerel pazarlamanın durumu hakkında ne söylüyor?

Video: Video

Perficient Digital'in genel müdürü Eric Enge, "Video izliyorsanız, yalnızca videonuzu Google aramada üst sıralara çıkarmak için bir şeyler yapmakla kalmaz, aynı zamanda YouTube.com gerçekten çok önemli bir arama motorudur" diyor. 

Google, video sonuçlarını ana arama sonuçları sayfasında ve video sekmesinde gösterir. Google ve YouTube arasında bazı video sıralama faktörleri çakışsa da, video içeriğini optimize ederken aklınızda bulundurmanız gereken benzersiz noktalar vardır.

Kitleniz YouTube.com'daysa, özellikle içeriğinizin önerilen bir video olarak gösterilmesini istiyorsanız, ortalama izlenme süresi çok önemli bir sıralama faktörüdür . İzleyicilerin videolarınızı bulmasına yardımcı olmak için, araştırdığınız anahtar kelimeleri başlığınıza, açıklamanıza ve etiketlerinize eklediğinizden emin olun.

YouTube'un otomatik altyazılarına güvenmek yerine, YouTube'a içeriğiniz hakkında daha fazla bilgi sağlamak için kendi çeviri yazılarınızı ekleyin ve çeviri yazılarınızın izleyicileriniz için doğru olduğundan emin olun. Ayrıca, kitlenizde yankı uyandıran, onları tıklamaya ve görüntüleme sayınızı artırmaya ikna eden orijinal bir küçük resim oluşturmak isteyeceksiniz.

Etkileşim aynı zamanda YouTube SEO için bir değerlendirmedir, bu nedenle görüntüleyenlerinizi abone olmaya, paylaşmaya, yorum yapmaya ve videonuzu beğenmeye teşvik etmenin yaratıcı yollarını bulmak isteyeceksiniz.

Video içeriğinizin birincil amacı, kullanıcıların sizi ana Google arama sonuçları sayfası aracılığıyla keşfetmesiyse, araştırmanızı yapın ve video carousel'in, sıralamak istediğiniz sorgular için göründüğünü doğrulayın. Olmasa bile içeriğiniz yine de video sekmesinde görünebilir. 

"Google'da videolar için sıralama algoritmaları şaşırtıcı bir şekilde diğer web sayfalarında olduğu gibi. Görünüşe göre aynı tür alaka düzeyi algoritmaları iş başında. Videonun olduğu sayfanın linkleri var mı? Bir düzeyde PageRank ve bu tür şeyler biriktiriyor mu?” diyor Eric Enge. "Sıralama algoritmaları farklıdır [YouTube ve Google arasında] çünkü Google'ın başarısı, sundukları sonuçlara göre kullanıcılara sundukları memnuniyet derecesine bağlıdır ve bu, pazar payını korumak veya büyütmek ve sonuçta çoğu reklam tıklaması.”

Ancak, videonuzu ilgili bir sayfaya yerleştirmekten ve ardından o sayfayı optimize etmekten daha fazlasını yapabilirsiniz: Arama motorlarına daha fazla bağlam sağlamak ve olasılıkları artırmak için doğrudan sayfaya bir konuşma metni ekleyebilir ve videoyu yapılandırılmış verilerle işaretleyebilirsiniz. videonuzun zengin bir sonuç olarak ortaya çıkmasını sağlar.

Uzunluğu ne olursa olsun, birincil hedefiniz her zaman hedef kitleniz için doğru içerik oluşturmak olmalıdır. Ancak, arama motoru algoritmaları aşırı kısa videoları desteklemeyebilir:

“Ne aradıkları onları daha reklamları yayınlamak ve daha uzun süre sitede kullanıcılara tutmak sağlayacak yüksek kaliteli, uzun biçimli içerik,” yazdı Stephan Spencer Arama Motoru Kara köşe yazarı ve yazar SEO Sanat , Google Güçlü Arama ve Sosyal e-Ticaret . "En az beş dakika uzunluğundaki videolar daha iyi performans gösterme eğilimindedir ve Google aramalarında daha yüksek sıralama şansına sahiptir."

YouTube'un analizleri ve Google Arama Konsolu'nun video raporları aracılığıyla video performansınızı takip edin . 


Top