X

Lütfen Para Birimi Seçiniz

Türk Lirası $ US Dollar Euro
X

Lütfen Para Birimi Seçiniz

Türk Lirası $ US Dollar Euro

Bölüm 6: Arama motorlarında bağlantı kurma ve sıralama

AnasayfaYazılarGoogle SEOBölüm 6: Arama motorlarında bağlant...

Burada , SEO Faktörlerinin Periyodik Tablosunun bağlantı oluşturma öğelerine giriyoruz . Bağlantılar, arama motorları tarafından kullanılan ilk büyük “sayfa dışı” sıralama faktörüydü. Google, bağlantıları "oy" olarak sayan ilk arama motoru değildi, ancak PageRank'i (Google'ın kurucu ortağı Larry Page'de olduğu gibi) tanıttığında alaka düzeyini artırmanın bir yolu olarak bağlantı analizine büyük ölçüde güvenen ilk arama motoruydu. 1998.

Bağlantılar, içerikle birlikte Google'ın arama sıralamaları için en önemli harici sinyallerden biri olmaya devam ediyor . Bununla birlikte, bağlantıların arama motorları tarafından nasıl yorumlandığı ve ele alındığı da dahil olmak üzere çok şey gelişti.

Va: Değer

Bağlantılar eşit oluşturulmaz. Sonuçta, size bağlantı veren sitelerin kalitesi ve sektörünüzle alaka düzeyi değişebilir. Güçlü bir gazetecilik üne sahip bir haber yayınından gelen bir bağlantı, sektörünüzle ilgisi olmayan bir blogun yorumlar bölümündeki bir bağlantıdan daha değerli olacaktır. 

Sektörünüzle alakalı ve saygın olan güvenilir, kaliteli web sitelerinden ve sitelerden gelen bağlantıların daha fazla ağırlık taşıması muhtemeldir.

Siteler, uzun süredir nofollow bağlantı özelliğini, önce yorumlarda, ardından sponsorlu veya reklamla ilgili bağlantıları işaretlemek ve bu bağlantıların sıralamalarda sayılmasını önlemek için kullanıyor. Bazı yayıncılar, bağlantı şemalarına dahil olma izlenimi vermekten kaçınmak için içeriklerindeki tüm giden bağlantıları izlemeyecek kadar ileri gittiler.

Bu, sitenize yapılan herhangi bir nofollow geri bağlantının sitenize kredi geçmeyeceği anlamına geliyordu. Ancak şimdi, Google, nofollow bağlantı özelliğini sıralama amaçları için bir "ipucu" olarak değerlendirir ve sayfalarınıza giden nofollow bağlantıları, sıralama sinyalleri için kullanılabilir.

Ac: Çapalar

Bağlantı metni, bir köprüde kullanılan tıklanabilir metni ifade eder. Genellikle normal metinden farklı bir renk (en yaygın olarak mavi) olur ve altı çizilir. İşte bir örnek: Bu bağlantı metni, SEO Faktörlerinin Periyodik Tablosuna bağlantı verir . Bağlantı testinde kullanılan kelimeler, arama motorları tarafından bir web sitesinin bağlantı verdiği içeriği veya siteyi tanımlama şekli olarak görülür.

Bağlantı kurma ajansı Link Fish Media'nın operasyon direktörü Julie Joyce, "Çapalar SEO'nuzu kesinlikle etkiler" diyor. "Arama motorlarına ilişkili bağlantı hedeflerinin neyle ilgili olduğunu söylerler, ancak geçmişte kesinlikle aşırı kullanılmış ve spam gönderilmiştir. Ayrıca, kullanıcıya tıklamak üzere oldukları hedefin ne hakkında olduğunu 'söylemeleri gerektiği' için kullanıcılara bağlam sağlarlar.

[Profesyonel İpucu]

“Bu her zaman göz önünde bulundurulması gereken bir konu olmasa da (ama öyle olması gerekir), bağlantı metni ekran okuyucu kullanan görme engelli kişiler tarafından da kullanılıyor. SEO ve kullanılabilirlik için bağlantı metni kullanarak dengelemek zordur. SEO'lar tam eşleşen bağlantı metnini aşırı kullandığında, hepimiz korktuk ve bazı durumlarda kullanılabilirlik için çok kötü olan 'buraya tıklayın' gibi bağlantı öğeleri kullanmaya başladık. Doğru yapmak kesinlikle zor bir şey. ” -Julie Joyce, Link Fish Media operasyon direktörü

Elbette, başkalarının sitenize bağlantı vermek için kullandığı bağlantı metnini genellikle kontrol edemezsiniz. Bununla birlikte, kendi dahili bağlantılarınızdaki bağlantı metnini kontrol edebilirsiniz. “Bir kritik iç bağlantı yapısı optimize bağlantı kurma başarısı için,” Andew Dennis, Sayfa Bir Güç adresinde içerik pazarlama uzmanı yazar. 

Burada, ziyaretçilerinize daha iyi bir deneyim sağlayabilecek bağlantı bağlantı metni için bazı en iyi uygulamalar verilmiştir.

Yapınız

Yapmayınız

Bağlantı metninizde doğal, gramer dili kullanın.

Bağlantı metninde anahtar kelimeler spam.

İlgili kelimeleri ve terimleri kullanın.

Bağlantı metni içinde doğal olmayan bir şekilde anahtar kelimeler kullanmak.

Kullanıcıların alışkın olduğu vurgulanmış, altı çizili bağlantı metnine bağlı kalın.

Genel bağlantı metni (yani, "Buraya Tıklayın").

Kısa tutun.

Kullanıcıları tıklamaları için kandırmak için yanıltıcı bağlantı metni kullanmak.

Ba: Geri bağlantılar

Gelen bağlantılar olarak da adlandırılan geri bağlantılar, diğer sitelerden sayfalarınıza geri dönen bağlantılardır. İçeriğinizin alaka düzeyini ve kalitesini gösteren arama motorlarına sinyaller gönderirler. 

Çok sayıda bağlantı SEO başarısına katkıda bulunabilir. Daha da fazlası, birçok farklı siteden bağlantı alıyorsanız. Her şey eşit olduğunda, bir siteden 1.000 bağlantı, 1.000 siteden 1.000 bağlantıdan çok daha az anlamına gelecektir. Peki ya niceliğe karşı kalite?

“[Geri bağlantıların] kalitesinin nicelikten daha önemli olduğu söyleniyor ve bu ideal. Ancak, daha fazla bağlantıya sahip sitelerin, rekabete kıyasla onlar için tek yaptıkları şey bu olduğunda, sıralandığı çok fazla durum gördüm, ”diyor Link Fish Media operasyon direktörü Julie Joyce. “Bazı durumlarda, özellikle rekabetin o kadar şiddetli olmadığı daha küçük endüstriler söz konusu olduğunda, yalnızca birkaç geri bağlantıya sahip olmakla kurtulabilirsiniz. Bazen hedefiniz daha çok, daha çok olduğunda kalitenizi kaybedersiniz.”

Yorum spam'lerinden, bağlantı satın alma, misafir gönderme düzenlerinden ve bağlantı değişimlerinden kaçının. Bu veya diğer sözde “kara şapka” taktiklerine başvurduğunuzda yakalanırsanız, arama motorları tarafından cezalandırılmayı bekleyebilirsiniz. Kaçınılması gereken planlar hakkında daha fazla bilgi için bu sayfanın altındaki Toksinler bölümüne gidin. 

[Profesyonel İpucu] 

Bağlantı kurma sosyal yardım yaparken, “Özlü olun. Ulaştığınız sitenin ne kadar harika olduğuna dair ayrıntılı ayrıntılara girdiğiniz, beş çiçekli paragraftan oluşan e-postalar yazmayın. Yine de hedeflerinizi araştırmanız gerekiyor, çünkü size hiçbir zaman bağlantı vermeyecek olan tamamen alakasız sitelere birçok e-posta gönderiliyor ve vermiş olsalar bile bu sizin için iyi bir bağlantı olmaz.” – Julie Joyce


Top