X

Lütfen Para Birimi Seçiniz

Türk Lirası $ US Dollar Euro
X

Lütfen Para Birimi Seçiniz

Türk Lirası $ US Dollar Euro

Bölüm 5: Güven, Yetki ve Arama Sıralaması

AnasayfaYazılarGoogle SEOBölüm 5: Güven, Yetki ve Arama Sıra...

Arama motorları bağlantılara veya sosyal hesaplara güvenmeye karar verebilirse, web sitelerine güvenmeyi öğrenebilirler mi? Kesinlikle. Hem kullanıcıların hem de arama motorlarının güvenilir kabul edeceği bir site kurmaya giden birkaç faktör vardır. Burada , SEO Faktörlerinin Periyodik Tablosunun Güven unsurlarına dalıyoruz .

Bing'in kıdemli program yöneticisi Frédéric Dubut, "Güvenilir olduğunu düşündüğümüz şeyi çerçevelemek için, bir e-ticaret web siteniz olduğunu ve web sitenize bir kullanıcının geldiğini hayal edin" diyor.

“Kendinize sormanız gereken ilk soru, kendilerine soracakları sorudur: 'Bu web sitesine kredi kartı numaramı verebilir miyim ve emin ellerde olacağından emin olabilir miyim?' Seattle'da [Amazon] faaliyet gösteren çok ünlü bir e-ticaret sitesinin olduğu uç noktayı görebilirsiniz ve açıkçası herkes onlara kredi kartı numarasını verecek; Kredi kartı numaranızın emin ellerde olduğunu biliyorsunuz.”

"Ve sonra, açıkça aceleye getirilmiş blog makaleleri olan ve çok fazla yazım hatası olan ve örneğin TrustPilot'a bağlantılar çalışmıyor ve bu küçük işaretlerin birçoğu sizi rahatsız eden bir sürü web sitesi alıyorsunuz. Düşünün, 'Eh, burada bir şeyler doğru değil. Bu siteye kredi kartı numaramı vermekten pek hoşlanmıyorum.' Bir web yöneticisi olarak, bir site sahibi olarak, bu ölçeğin neresinde olduğunuzu düşünmeniz yeterlidir. Amazon'a daha mı yakınsınız yoksa çok sayıda yazım hatası olan ve yardım bağlantıları çalışmayan o web sitesine daha mı yakınsınız?" Dubut'a sorar.

Hadi dalalım.

Au: Yetki

Bir otorite olmak tipik olarak alanınızda veya iş sektörünüzde yaygın olarak tanınan bir lider olmak anlamına gelir ve hedef organik olarak iyi bir sıralama yapmak olduğunda bu çok faydalıdır. 

Paranızın, hayatınızın ( YMYL ) nişlerinde finansal veya tıbbi tavsiyeler sunan siteler özellikle dikkatle incelenir. 2019'da Google , YMYL sorguları için "yanıt olarak sunduğumuz sayfaların yetkinliği , uzmanlığı veya güvenilirliği konusundaki anlayışımız gibi faktörlere sıralama sistemlerimizde daha fazla ağırlık vereceğini" doğruladı . 

Search Engine Land News Editörü Barry Schwartz, “Google, 'Hey, bu içeriği insanlara önereceksek, bunun güvenilir, yetkili ve bir uzmanın yazdığından emin olmamız gerekiyor' dedi. 

Google, yetkiyi öncelikle sayfa bazında değerlendirir; ancak, tek tek sayfaları desteklemek için site genelinde sinyaller de kullanılabilir. Sayfalarınızın aldığı bağlantı türleri (özellikle saygın web sitelerinden ve nişinizdeki diğer sitelerden), bu geri bağlantıların içinde ve çevresinde kullanılan kelimeler, etkileşim ölçümleri, sitenizin ne kadar süredir çalıştığı ve hatta incelemeler arama motorları için sinyal olarak kullanılabilir. otoriteyi ölçmek için.

Google ayrıca, en iyi sonuçlarda görünen sayfaların kalitesini ve referans uzmanlığı, yetki ve güveni (veya EAT) izledikleri yönergeleri değerlendirmek için insan değerlendiricilerle sözleşme yapar . Değerlendiriciler, sıralamaları doğrudan etkilemez, ancak geri bildirimleri Google'ın arama algoritmalarını iyileştirmek için kullanılır; bu nedenle, sayfaları nasıl değerlendirdiklerini öğrenmek, kullanıcılara ve arama motorlarına daha iyi hizmet veren güvenilir içerik oluşturmanıza yardımcı olabilir.

("Sayfa yetkisi" veya "etki alanı yetkisi"ni değerlendirmeye çalışan araçların, arama motorlarının bir şeyleri nasıl puanladığını düşündüklerine dayalı olarak üçüncü taraf şirketler tarafından yapılan tahminler olduğunu unutmayın - bu ölçümler aslında arama motoru algoritmalarında kullanılmaz.)

İçinde: Taahhüt

Yüksek kaliteli web sayfaları, kullanıcılarla anlamlı etkileşimler sağlamalıdır. Bu etkileşimlerin boyutları, sayfada geçirilen süre, hemen çıkma oranı, ortalama oturum süresi vb. gibi katılım metrikleri aracılığıyla ölçülebilir. 

Arama motorları , etkileşim metriklerinin algoritmalarında nasıl kullanıldığını veya kullanılsa bile, açıklama konusunda genellikle isteksizdir . Ve bir arama motorunun, etkileşimin arama sıralamalarını bilgilendirmek için nasıl kullanılabileceğine dair bir patenti olması, onu şu anda kullanmakta olduğu anlamına gelmez. 

Bununla birlikte, kaliteli içerik ve kullanıcı deneyimi, SEO'nun büyük bir parçasıdır ve bunlara öncelik vermek, katılım ve dönüşüm oranlarınız üzerinde olumlu bir etkiye sahip olmalıdır.

Diğer taktiklerin yanı sıra, kullanıcı amacını göz önünde bulundurarak, kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği tanıtarak ve dahili bağlantınızı geliştirerek daha fazla etkileşimi teşvik edebilirsiniz. Etkileşimin ölçüldüğüne inanıyoruz ve arama motorları etkileşim ölçümlerini algoritmalarına dahil ediyorsa, sıralamanız bunun için daha iyi olacaktır.

Ynt: İtibar

Yayınların, gerçek kontrol ve orijinal raporlama için katı standartlara bağlı kalarak itibar kazanması zaman alabilir. Bu itibar, okuyucuların zihninde çok fazla ağırlık taşır ve aynı şey arama motorları için de geçerlidir.

Arama motorlarının itibarı değerlendirmek için kullandığı kesin sinyaller bilinmemektedir, ancak itibarına büyük saygı duyduğunuz kişileri, siteleri, kurumları düşünün. Muhtemelen bu itibarı zaman içinde güvenilir ve istikrarlı bilgiler sağlayarak kurmuşlardır, başkaları tarafından kendi alanlarında uzman olarak anılır ve meslektaşları veya müşterileri tarafından iyi konuşulur. 


Top