X

Lütfen Para Birimi Seçiniz

Türk Lirası $ US Dollar Euro
X

Lütfen Para Birimi Seçiniz

Türk Lirası $ US Dollar Euro

Bölüm 1: Arama Motoru SEO Faktörlerinin Türleri

AnasayfaYazılarGoogle SEOBölüm 1: Arama Motoru SEO Faktörler...

Arama Motoru SEO Faktörlerinin Türleri

Search Engine Land'in SEO Periyodik Tablosunun kapsadığı dört ana grup vardır :

  • Sayfa İçi SEO: İçerik, Mimari, HTML
  • Sayfa Dışı SEO: İtibar, Bağlantılar, Kullanıcı
  • toksinler
  • Niş SEO

Her grup veya alt gruptaki unsurlar, sitenizin organik görünürlüğünü ve sıralamasını artırmak istiyorsanız göz önünde bulundurmanız gereken faktörlerdir. Her öğenin sağ üst köşesinde, o belirli öğenin ağırlığını veya önemini anlamanıza yardımcı olacak bir değer vardır - sayı ne kadar yüksekse, o kadar fazla ağırlık taşır.

Sayfa içi ve sayfa dışı SEO gruplarının her birinin birkaç alt grubu vardır ve bu SEO kılavuzunun her bölümü, SEO'nun belirli bir yönünde gezinmenize yardımcı olmaya adanmıştır.

SEO faktörleri birlikte çalışır

SEO faktörleri bir boşlukta mevcut değildir. İyi optimize edilmiş HTML başlıkları, zayıf içeriği telafi etmez. Arama motorları sayfalarınızı kolayca tarayamazsa, çok yüksek site hızı yardımcı olmaz. Basitçe söylemek gerekirse, birkaç olumlu faktöre sahip olmak başarı şansınızı artırabilir, ancak olumsuz faktörler bu olasılıkları daha da kötüleştirebilir.

Sayfa içi SEO faktörleri

Sayfa içi arama sıralama faktörleri neredeyse tamamen yayıncının kontrolündedir. Bu, aynı zamanda, hedef kitlenizin ihtiyaçlarına hizmet etme ile sayfalarınızı arama motoru dostu hale getirme arasında denge kurmanın da kritik olduğu yerdir. 

Sayfanın veya makalenin başlığı, araştırmanın derinliği, kullanılan anahtar kelimeler vb., bunların tümü, belirli hedef kitlenizin ihtiyaçları göz önünde bulundurularak kullanılmalıdır. HTML başlıkları, bağlantı metni ve daha fazlası, içeriğinizin alaka düzeyi hakkında hem arama motorları hem de hedef kitleniz için ipuçları sağlamalıdır. Site mimariniz, arama motoru tarayıcılarının sitenizde gezinmesine ve kullanıcıların aradıklarını bulmalarına yardımcı olmalıdır.

Sayfa dışı SEO faktörleri

Arama motorları sadece sayfada ne olduğunu ve kullanıcılar tarafından görülebileceğini değerlendirmez. Sayfa dışı sıralama faktörleri genellikle yaratıcının veya yayıncının doğrudan etkisinin dışındadır. Arama motorları, en alakalı sonuçları sunmak için itibarı, bir sitenin geri bağlantılarının kalitesini, kullanıcının coğrafi konumunu ve diğer birçok faktörü değerlendirir. 

Bu faktörlerin sayfa bazında kontrol edilmesi o kadar kolay olmasa da, sitenizi arama için optimize ederken bunlar dikkate alınmalıdır.

Toksinler

İyi yapıldığında SEO, sitelere olduğu kadar arama motorlarına da fayda sağlar. SEO, arama motorlarının kullanıcılara daha iyi arama sonuçları sağlamasına yardımcı olur. Ancak, rekabette haksız bir avantaj elde etmek için sıralama sinyallerini manipüle etmeyi amaçlayan SEO tekniklerini kullanmak geri tepebilir.

İstenmeyen postaları ve gölgeli teknikleri "toksinler" olarak gruplandırıyoruz. Bunları kullanmak, sayfalarınızın bir sıralama cezası almasına veya hatta arama sonuçlarından tamamen yasaklanmasına neden olabilir.  

Yeni: SEO Nişleri

2021 için yeni olarak, SEO Periyodik Tablomuza Nişler bölümünü ekledik. Hangi sektör veya sektörde olursanız olun, ana Periyodik Tabloyu takip etmek arama görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olabilir. Ancak, SEO'nun farklı veya ek öğeler içerdiği bazı nişler vardır. Bu yeni bölümde, Yerel SEO, Yeni/Yayıncılık SEO ve E-Ticaret SEO'nuzu nasıl geliştireceğinizi ele alıyoruz.


Top